När stormen träffar behövs stark kommunikation

Framgångsrik kommunikation är målinriktad, tydlig och träffar rätt. Bra kommunikation är mycket mer hantverk än teori. Stark kommunikation är pragmatisk och har alltid ett tydligt mål.

Erfarenhet är en viktig aspekt när det gäller god kommunikation. Efter trettio år som kommunikationschef i Sverige, Tyskland, England och Luxemburg vill jag gärna förmedla denna erfarenhet. Inte som teori, utan på ett mycket pragmatiskt och målinriktat sätt, baserat på mina egna erfarenheter. Ett ämne ligger mig särskilt varmt om hjärtat: kriskommunikation.

Kriskommunikation är den högsta disciplinen inom kommunikation. Misstag är dyra, men bra kriskommunikation kan hjälpa ett företag. Marknadsandelar och anseende tjänas inte när himlen är blå och solen skiner. Utan när det stormar. Det är då man behöver en stark kommunikation. I en kris måste man hantera alla målgrupper, både externt och internt. Framgångsfaktorer är snabbhet och tydliga processer. Kriskommunikation är ett hantverk på hög nivå. Precis som i slutspelsläget i de sista matcherna i SHL måste man kunna plocka fram sin bästa prestation. Om man kan det är varje kris en möjlighet! Min ledstjärna är ”Gilla Läget”!

 

 

Kriskommunikation, utbildning

Som kommunikationskonsult har jag satt ihop ett utbildningsprogram som riktar sig särskilt till medelstora och mindre företag. Stora företag har hela stabsavdelningar och en infrastruktur. Men i medelstora och mindre företag är det ofta bara ett litet team eller bara en person som tar hand om kommunikationen. Ofta vid sidan av andra aktiviteter. Min målgrupp är främst små och medelstora företag i Dalarna som har kort resväg – och lite tid att gå en tvådagarskurs i Stockholm.

Min utbildning gör upp med långdragen teori. Min utbildning ger den relevanta och direkt realiserbara kunskap som du behöver för att förbereda dig, men också för att framgångsrikt klara av en kris. Mitt löfte är att varje deltagare ska ha en grundläggande kriskommunikationsplan efter tre timmar. Och jag lovar också att varje deltagare kommer att se fram emot nästa kris!

I utbildningen tar vi upp alla aspekter av förberedelser och processer under en kris på ett mycket praktiskt sätt. Allt du behöver ta med dig är ett blankt papper, en penna och viljan att tillbringa tre intressanta och livliga timmar.

Nästa utbildning

Nästa utbildning i kriskommunikation äger rum den 19 november 2024 i Leksand på Hotell & Restaurang Moskogen. Vi träffas för kaffe kl. 8.30 och börjar kl. 9.00. Efter tre timmar avrundar vi dagen med en gemensam lunch. På eftermiddagen är du tillbaka på din arbetsplats.
Utbildningen kostar 2495 kr per person, inklusive lunch, plus moms.

Anmäl dig här!

OBS! Alla fält med * måste fyllas i!

 

    TILLASGÅRDEN KOMMUNIKATION
    Mjälgen Råggattu 3, 793 50 Leksand
    +46 (0)70 735 19 11, kommunikation@tillasgarden.se